Producenci

REKLAMA

eBiuletyn-Nowości

Sprzedaż programów określa się: pełna wersja, freeware czy wersja pudełkowa. Są to przestarzałe definicje. Wypiera je nowa sprzedaż programów w wersji cyfrowej z sieci lub abonament czasowy oparty na chmurze. Sklepowe półki nadal uginają się od wersji pudełkowych programów, gier, itp. Jednak taka sprzedaż to już przeżytek. Wystarczy wspomnieć najnowszą grę Battlefie 3. W opakowaniu są dwie płyty, których nie musimy używać. Ponieważ gra połączona jest z platformą internetową, która pełni rolę sklepu, dostarcza aktualizacje i jest systemem autoryzacji. Do zainstalowania gry należy podać kod, a reszta zostanie ściągnięta i zainstalowana. Pamiętaj, że wersja pudełkowa to stara wersja każdej gry, a nowości i tak będziesz musiał pobrać z sieci.
Tradycyjna sprzedaż aplikacji dziś jest nie opłacalna, a sprzedaż w sieci programów jest bardzo oszczędna i szybka.
Coraz bardziej popularnym modelem kupowania jest wynajęcie usługi na miesiąc lub okres. Jest to fajna alternatywa, gdyż można taniej mieć aplikację niż wykupywać licencję na nieokreślony czas. Pamiętaj, że korzystając z takiej aplikacji masz zapewnione stałe aktualizacje.
Kupując program jako usługę bardzo przydaje się w małych i średnich firm, a główną zaletą jest niski koszt początkowy, gdyż można wrzucić bezpośrednio do kosztów, bez uwzględniania amortyzacji. Taką formą sprzedaży z chmury interesuje się już 37% społeczeństwa i ta sprzedaż systematycznie wzrasta. Najpopularniejszą aplikacją z chmury jest ifaktury24.pl, która ma już 9000 zadowolonych klientów.

Adobe udostępniła za opłatą użytkownikom pakiet Creative Suit 6, w którego skład wchodzą aplikacje np.: Photoshop, InDesign, Ilustrator, Dreamweaver Premiere, Acrobat i Flash. W sumie to 20 programów, a wśród nich jest również Lightroom, który jest niedostępny w wersji pudełkowej. Adobe Creative Cloud są to narzędzia funkcjonujące w chmurze, do których nie mają dostępu klienci wersji pudełkowych. Aplikację tą można instalować na dwóch urządzeniach, a także można używać wymiennie.

Microsoft proponuję sprzedaż abonamentową za usługę Office 365 do pobierania i instalowania aplikacje desktopowe. Rewolucją ma być Office 2013, który będzie kompatybilny z usługą Office 365. Opłacając abonament masz najnowsze wersje programów na PC. Zaś wersja licencji domowej umożliwi zainstalowanie jej na 5 PC oraz na tableta.
Dodatkowo będziesz posiadał szereg usług online. Dysk sieciowy będzie kompatybilny z klientem desktopowym. W wyniku zalogowania się na inny komputer z Office będziesz mógł korzystać z własnych danych i ustawień. Dodatkowo oprogramowanie będzie posiadało usługi sieciowe poczty elektronicznej, przekazywanie danych lub wymienianie informacji. Pełne wersje programów biurowych uruchomisz bezpośrednio z serwera, co w konsekwencji umożliwi korzystać z peceta, który nie posiada Office. System będzie łączyć się kontem użytkownika poprzez usługę Office 365, gdzie pobiera dane i bibliotekę umożliwiające działanie i pliki z chmury. Po skończeniu pracy dane są usuwane.

Przyszłością sprzedaży jest FREMIUM . To zbitek słów "free" i "premium". Definiuje się nim model biznesowy, który dostarcza najważniejsze funkcje za darmo i pobiera opłaty za dodatki. Taki model sprzedaży stosuje się w grach rodzaju free-to-play na telefony komórkowe lub PC.


Źródło: PC Format


REKLAMA

test